Mobilní poskytovatelia majú pre firemných klientov aj špeciálne ponuky. Výmenou za benefity môžu prísť o iné výhody.
Kým bežní zákazníci operátorov sa v polovici júna dočkali zrušenia roamingových príplatkov v Európskej únii, tí firemní si niekedy museli zvoliť, čo je pre nich vhodnejšie.
Podnikateľské subjekty totiž mnohokrát využívajú rôzne výhody a benefity, ktoré môžu operátori označiť ako takzvané alternatívne ponuky, ktoré EÚ povoľuje. Ak si ich zákazník vyberie, niekedy to znamená, že nemôže služby v krajinách únie využívať za ceny ako doma.
Potvrdili to aj samotní operátori. Produkty určené priamo podnikateľom nemá len 4ka .
Telekom: Zákazníci si mohli vybrať
Spoločnosť hovorí, že zákazníci mali na výber či chcú regulované ceny, alebo iné podmienky.
„Väčšina firemných zákazníkov prešla do regulovanej verzie roamingu, využívali ho už aj doteraz. Časť zákazníkov má špeciálne firemné ponuky a mohla si vybrať, či ostane pri nich alebo prejde do regulovanej verzie,“ povedal hovorca Telekomu Michal Korec.
Ak sa takíto klienti rozhodli využívať programy so špeciálnymi podmienkami, majú ich podľa operátora aktívne naďalej. Ostatní prešli do regulovanej verzie roamingu.
Orange: Iné ponuky nemáme
Operátor uviedol, že špeciálne alternatívne ponuky nemá a všetky paušály sú v súlade s reguláciou.
V prípade niektorých biznis ponúk ale Orangeu prišlo, paradoxne, aj k opačnej situácii. Domáce dáta sa stali aj roamingovými pre EÚ, naopak dáta platné pre EÚ zostali naďalej len pre EÚ.
„Regulácia neukladá povinnosť sprístupniť EÚ dáta pre SR, čiže sme ich takto ponechali a naši zákazníci majú ako benefit špeciálny balík dát iba pre EÚ,“ spresnila hovorkyňa Orange Alexandra Piskunová.
O2: S rôznymi podmienkami
Poskytovateľ informoval, že firemní klienti majú individuálne dohodnuté podmienky aj ceny.
„Ich podobu preto nie je možné paušalizovať a sú predmetom vzájomného obchodného tajomstva. Samozrejme aj pri týchto ponukách rešpektujeme platnú reguláciu,“ povedala hovorkyňa O2 Tereza Molnár.