22.7.2016 07:00 | MobilMania
Komentár

Nokia má šancu opäť pohnúť trhom

Zdroj: VK.com

Ján Trangel komentuje   Moderné technológie a „retro“ značka môžu zaznamenať úspech.  

Nokia chystá návrat na scénu. Legenda, ktorá sa pre celú jednu generáciu používateľov stala synonymom mobilu, chce zaútočiť na trh zariadení s Androidom.

fotogaléria
zdroj: VK.com Zdroj: VK.com

Avšak ako sme sa už mnohokrát v minulosti mohli presvedčiť, iba slávne meno na to nestačí. Na úspešný návrat treba aj sakramentsky dobrý produkt. Nie priemerný, ani obyčajný... skrátka taký, ktorý prinúti inak pohodlných používateľov presmerovať pozornosť na niečo nové, iné, nezvyčajné.

Osobne som presvedčený, že Nokia na to má - hoci pod vedením čínskych majiteľov. V zásuvkách tejto firmy sa v dobách najväčšej slávy nachádzali vynikajúce nápady a jej výskum a vývoj bol jednoznačne na vysokej úrovni. Spomeňte si napríklad na tablety Nokia N770 či N800 z rokov 2005 a 2007, vynikajúci linuxový smartfón N900 (pozrite si našu dobovú recenziu z roku 2009 ) alebo technológiu PureView pre mobilné foťáky (neprehliadnite fototest 41 Mpx Nokie 808 PureView ).

To sú všetko zariadenia, ktoré mali potenciál výrazne zatriasť celým trhom. Ale nestalo sa. Problém Nokie bol, že mnohé inovácie nedokázala dotiahnuť do konca alebo zabaliť do dostatočne atraktívneho balíčka na to, aby zaznamenali aj predajný úspech.

Samozrejme, toto všetko už odvial vietor, teraz bude mobily s touto značkou produkovať iná firma. Avšak rovnako ako v prípade Alcatelu, ktorý tiež kúpili Číňania, časť pôvodných (a skúsených) zamestnancov z Nokie vo firme ostala. A práve oni majú stáť za prípravou nových smartfónov. Je teda dosť možné, že začiatočnícku fázu rovno preskočia a dokážu spraviť zariadenie schopné plne konkurovať aj tým najsilnejším výrobcom.

Čítajte aj Nokia má šancu opäť pohnúť trhom

Ideálny čas na „retro“

Návrat pritom prichádza vo veľmi dobrom čase. V poslednom období sa neveľmi darí mnohým stabilným hráčom a veľkým menám ako HTC, Sony či LG. Typicky čínske firmy ale zároveň (na západných trhoch) ešte nie sú natoľko etablované, aby voči nim smartfóny so značkou Nokia nemali šancu.

fotogaléria
ikona Nokia Zdroj: archív

Prvé kroky znovuzrodenej Nokie však majú smerovať do Číny. Teda na najrýchlejšie rastúci, najväčší trh so smartfónmi a v konečnom dôsledku aj domáci trh. Je to logické – keď už raz chcú odštartovať, musia to spraviť vo veľkom.

V súčasnosti môžeme iba úprimne dúfať, že tento comeback nebude iba výstrelom do tmy, ale čoskoro sa aj v Európe dočkáme atraktívnych noviniek so značkou Nokia. Lebo práve spojenie moderných technológií a „retro“ značky môže byť tou esenciou, ktorá opäť rozvíri stojaté vody mobilného biznisu.